Prof. Dr. Ingrid Gottschalk

Chair for Household and Consumer Economics

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On request.

Vita

since 2014apl. professor at the University of Hohenheim
2005-2017Lecturer for Economics of Culture at the institute for Culturemanagement of the University of education Ludwigsburg
since 2000Private lecturer at the University of Hohenheim
2000Venia Legendi for Consumer Behaviour and Consumer Policy at the University of Hohenheim
1978Doctorate at the University of Hohenheim; Dr. oec.
1973Economics at the University Hamburg, Diploma-Economist

Member of advisory boards

  • Member of advisory board of consumer protection agency Baden- Württemberg e.V.
  • Member of board of trustees Kunststiftung Baden- Württemberg GmbHg (2001-2018)

Research interests

  • Consumer Economics 
  • Consumer Behaviour
  • Consumer Policy
  • Consumer Economics and Marketing
  • Economics of Art and Culture
  • Health Economics

Selected publications

  •  
Gottschalk, I. (2018). Consumer evaluation of ambient scent. The Impact of pre-information, environment, and persuasion knowledge. International Journal of Retail & Distribution Management46(6), 530-544.
  •  
Gottschalk, I.(2017). Kulturökonomik. In: A. Klein (Hrsg.). Kompendium Kulturmanagement. Handbuch für Studium und Praxis. 4. Auflage, S. 249-278. München: Vahlen.
  •  
Gottschalk, I. (2016). Kulturökonomik. Probleme, Fragestellungen und Antworten, 2., aktualisierte Auflage. Wiesbaden: Springer VS
  •  

Gottschalk, I./Kirn, S. (2013). "Cloud computing as a tool for enhancing ecological goals?", Business & Information Systems Engeneering (BISE), 55(5): 299-313.

  •  
Gottschalk, I./Leistner, T. (2013). "Consumer reactions to the availability of organic food in discount supermarkets", International Journal of Consumer Studies, 37(2): 136–142.
  •  
Gottschalk, I./Schneiderhan, B. (2011). "Verbraucherinformationsgesetz: Kenntnisse, Erwartungen und Konsequenzen", Hauswirtschaft und Wissenschaft 1/2011, 34-41.
  •  
Gottschalk, I. (2007). "Der kühle Denker - Homo oeconomicus: Grundlagen des ökonomischen Verhaltensmodells". In: Economag, 1.
  •  
Gottschalk, I. (2007). "Werbekompetenz im Kindergarten", Merz, medien+erziehung, 51(3), 59-65.
  •  

Gottschalk, I. (2001). "Meritorische Güter und Konsumentensouveränität – Aktualität einer konfliktreichen Beziehung.", Jahrbuch für Wirtschaftswissenschaften, 52(2), 152-170.

  •  

Gottschalk, I. (2001). Ökologische Verbraucherinformation. Grundlagen, Methoden und Wirkungschancen. Habilitationsschrift. Berlin: Duncker & Humblot.

 

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